تاریخ انتشار: 2/10/2017 12:21:18 AM   شناسه خبر: 1022
فراخوان نخستین دوره جایزه منطقه‌ای کتاب سال

فراخوان نخستین دوره جایزه منطقه‌ای کتاب سال

دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و ایرانی در حوزه منطقه روس زبان، نخستین جایزه منطقه‌ای کتاب سال را در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح، و در میان آثاری که برای اولین بار طی دو سال قبل میلادی(2015- 2014) به زبان روسی در کشورهای مشترک المنافع چاپ شده است برگزار می‌کند.

دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، با هدف شناسایی و معرفی کتاب های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و ایرانی در حوزه منطقه روس زبان، نخستین جایزه منطقه ای کتاب سال را در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح، و در میان آثاری که برای اولین بار طی دو سال قبل میلادی(2015- 2014) به زبان روسی در کشورهای مشترک المنافع چاپ شده است برگزار می کند.

موضوعات و ویژگی های کتاب های برگزیده

۱. هر یک از دو موضوع اصلی مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی شامل چند شاخه است که عبارتند از:

الف. مطالعات اسلامی: کلیات/ معارف اسلامی/ تاریخ اسلام/ پیامبر اسلام/ رجال/ اخلاق/ علوم قرآنی/ حدیث/ترجمه متون اسلامی/ قرآن پژوهی و تفسیر/ فقه و حقوق/ علم کلام/ فلسفه، تصوف و عرفان/ تاریخ علم در اسلام/ فرهنگ و تمدن اسلامی/ اقتصاد اسلامی/ هنر و معماری اسلامی/ مطالعات اسلام معاصر وغیره

ب. مطالعات ایرانی: کلیات/ زبان و زبان شناسی ایرانی/ مردم شناسی/ تاریخ علم در ایران/ شعر و ادب فارسی/ تاریخ ایران/ هنر و معماری ایرانی/ تاریخ وتمدن ایران باستان/ ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی/ مطالعات ایران امروز و غیره

۲. کتاب برگزیده باید دارای ویژگی های زیر باشد:

الف. برخورداری از ابتکار وخلاقیت در ارائه بینش اسلامی و تحقیقات و مطالعات ایرانی.

ب. ارزشمندی فرهنگی بسیار در خور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی و مأخوذ از منابع معتبر و مستند.

ج. رعایت معیارهای اساسی ترجمه به زبان روسی به نحو مطلوب در کتب ترجمه شده.

د. رعایت آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به همراه توضیحات وحواشی لازم در کتب تصحیح شده.

ه. دارا بودن کیفیت مطلوب از نظر تناسب حجم کتاب با محتوا فصل بندی موضوعات، رعایت هماهنگی فصول و یک دستی مطالب، ذکر فهارس فنی، ویراستاری، کتاب آرایی و نداشتن غلط چاپی.

بدینوسیله از کلیه ناشران، پدید آورندگان و صاحبنظران دعوت می شود یک نسخه از کتاب مورد نظر خود را جهت شرکت در این دوره از جایزه منطقه ای کتاب سال، تا پایان ماه اکتبر 2016 به یکی از نشانی های ذیل ارسال نمایند.

ایران، تهران، میدان هفتم تیر، خیابان قائم مقام فراهانی، ابتدای خیابان فجر، ساختمان شماره7، طبقه پنجم، دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران.

فدراسیون روسیه- مسکو- خیابان نیکولامسکایا شماره 1   کتابخانه ادبیات خارجی- بنیاد بین المللی ایران شناسی- مسکو

توجه: در صورت در دسترس نبودن نسخه چاپی و یا دشواری ارسال اصل کتاب، شرکت  کنندگان می توانند نسخه الکترونیکی کتاب مورد نظر خود را به رایانشانی  bookaward@ketab.ir ارسال کنند.

آثار برتر و نفرات برگزیده در مراسمی که به همین مناسبت در مسکو برگزار می شود، معرفی خواهند شد.

تلفن تماس جهت اطلاعات بیشتر :

 +982188861320

+74959885229(30-31-32)

 

دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه

بنیاد بین المللی ایران شناسی  مسکو

بنیاد مطالعات اسلامی مسکو

انستیتو اطلاعات علمی- فرهنگی آکادمی علوم فدراسیون روسیه

انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم فدراسیون روسیه