تاریخ انتشار: 2/10/2018 8:09:52 AM   شناسه خبر: 1034
از برندگان جایزه جهانی کتاب سال در برلین تقدیر شد

از برندگان جایزه جهانی کتاب سال در برلین تقدیر شد

در حاشیه کنفرانس بین المللی «هزاره مدسه مکتب شیعه» از تعدادی از برگزیدگان جایزه جهانی کتاب سال از جمله آقایان جوزف فان اس، دزموند دورکین مایستررنست، گرهارد باورینگ و ولفرام کلایس از ایران و اسلام‌شناسان برجسته تقدیر شد.

در حاشیه کنفرانس بین المللی «هزاره مدسه مکتب شیعه» که در مهر ماه به همت رایزنی فرهنگی ایران در برلین برگزار شد، از تعدادی از برگزیدگان جایزه جهانی کتاب سال از جمله آقایان جوزف فان اس، دزموند دورکین مایستررنست، گرهارد باورینگ و ولفرام کلایس از ایران و اسلام‌شناسان برجسته تقدیر شد. این برگزیدگان علی‌رغم اشتیاق برای سفر به ایران به دلایلی همچون بیماری و کهولت سن موفق به حضور در مراسم اهدای جازه جهانی کتاب سال در تهران نشده بوند. متاسفانه بیماری آقای جوزف فان اس و ولفرام کلایس موجب شد موفق به‌حضور در این جلسه نیز نشوند و نمایندگان آنان در آیین تقدیر حضور یافتند.

همچنین در این آیین، برگزیدگان در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از دبیرخانه جایزه جهانی و مسئولان خانه کتاب ایران، برای همکاری  با دانشجویان ایرانی در فعالیت‌های تحقیقاتی اعلام آمادگی کردند و نقطه‌نظرات خود در مورد ایران و ایران پژوهی را بیان کردند.