تاریخ انتشار: 6/18/2019 8:53:54 AM   شناسه خبر: 1042
بیست‌و‌هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال فراخوان داد

بیست‌و‌هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال فراخوان داد

فراخوان بیست‌‌و‌هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب؛ دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، بیست‌و‌هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال را با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی، در سه بخش تالیف، ترجمه و تصحیح که برای نخستین‌بار طی سال گذشته میلادی(۲۰۱۸) به زبان‌های گوناگون در کشورهای مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌کند.

براساس این فراخوان، از تمام ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران دعوت شده است، یک نسخه از کتاب مورد نظر خود را برای شرکت در این جایزه، به نشانی دبیرخانه ارسال کنند.
موضوع آثار ارسالی مطالعات اسلامی شامل کلیات، معارف اسلامی، تاریخ اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، قرآن‌پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق اسلامی، علم کلام، فلسفه، تصوف و عرفان، تاریخ علم در اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلامی معاصر  و...است.

موضوع مطالعات ایرانی نیز شامل کلیات، زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی و.. است.

آثار ارسالی به بیست‌ و هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران باید از ابتکار و خلاقیت در ارائه بینش اسلامی، تحقیقات و مطالعات ایرانی برخوردار و دارای ویژگی بهره مندی از ارزش های فرهنگی بسیار درخور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی، پژوهشی و استناد به منابع معتبر و علمی باشند.

تناسب حجم کتاب با محتوا، فصل‌بندی موضوع ها، رعایت هماهنگی فصل ها و یکدستی مطالب، ذکر فهارس فنی، اهتمام به ویراستاری، آرایه مناسب کتاب و نداشتن اغلاط چاپی، رعایت معیارهای اساسی ترجمه در کتاب های ترجمه شده و رعایت آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به همراه توضیحات و حواشی لازم و ارائه نسخ بدل به حد کافی در کتاب های تصحیح‌ شده از دیگر ویژگی های آثار ارسالی است.

از تمام ناشران، پدیدآورندگان و صاحب نظران دعوت ‌ می شود یک نسخه از کتاب‌ مورد نظرخود را برای شرکت در این دوره از جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، تا ۳۱ شهریورماه سال جاری به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲، طبقه پنجم، دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 66966210 تماس بگیرند و یا به سایتwww.bookaward.ir مراجعه کنند.